Show simple item record

dc.contributor.authorHeffington, Deon
dc.contributor.authorMacola Rojo, Caridad
dc.contributor.authorBorges Ucan, Jose Luis
dc.contributor.authorAcosta Olea, Roberto
dc.contributor.authorOrtegon Aguilar, Jaime Silverio
dc.date.accessioned2024-03-06T17:15:44Z
dc.date.available2024-03-06T17:15:44Z
dc.date.issued2014-12
dc.identifier.issn1870-1221
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12249/4030
dc.description.abstractEl inglés se ha convertido en una herramienta básica para enfrentar los retos de la globalización que se vive en la actualidad. Por ende, la Universidad de Quintana Roo (UQRoo) implementó, en el 2007, la enseñanza del inglés como parte del currículo obligatorio de todos los programas educativos. Lo anterior, con el fin de brindar a los estudiantes de la UQRoo una mejor oportunidad de inserción laboral a su egreso e incrementar sus posibilidades de internacionalización. En este trabajo, se presentarán los resultados de una investigación mixta sobre el impacto de la inclusión del inglés como asignatura general.
dc.description.provenanceSubmitted by Daniela Perez Najera (danperez@uqroo.edu.mx) on 2024-03-05T04:51:45Z No. of bitstreams: 1 2014 Art CaosC Implicaciones inclusión inglés.pdf: 24927264 bytes, checksum: d460dd58e4f61e9c4f50bba6a2a56c6a (MD5)
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Yeni Martin Cahum (yenimartin@uqroo.edu.mx) on 2024-03-06T17:15:44Z (GMT) No. of bitstreams: 1 2014 Art CaosC Implicaciones inclusión inglés.pdf: 24927264 bytes, checksum: d460dd58e4f61e9c4f50bba6a2a56c6a (MD5)
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2024-03-06T17:15:44Z (GMT). No. of bitstreams: 1 2014 Art CaosC Implicaciones inclusión inglés.pdf: 24927264 bytes, checksum: d460dd58e4f61e9c4f50bba6a2a56c6a (MD5) Previous issue date: 2014-12
dc.formatpdf
dc.language.isospa
dc.publisherUniversidad de Quintana Roo
dc.relation.ispartofRevista Caos Conciencia
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectInglés -- Estudio y enseñanza
dc.subjectInglés -- Estudio y enseñanza -- Metodología
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA::LINGÜÍSTICA::LINGÜÍSTICA APLICADA::ENSEÑANZA DE LENGUAS
dc.titleImplicaciones de la inclusión del inglés como asignatura obligatoria en la formación general de los estudiantes de la UQROO.
dc.typeArtículo
dc.type.conacytarticle
dc.rights.accesopenAccess
dc.identificator4||57||5701||570111
dc.description.otherAs it is well known, English has become a useful tool for preparing students to face challenges brought upon by globalization. In 2007, University of Quintana Roo (UQRoo) included the study ofEnglish as a mandatory subject in the currículum of all undergraduate programs offered. The main reasons that underlie this decision are increasing students' opportunities to find better jobs and apply for intemational scholarships. This paper reports on the results obtained from a mixed research project that aimed at analyzing the impact of the inclusion of English as a mandatory subject in the currículum.


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0